RSS

[R75 2.5KV6 00' LPG-Sekwencja Automat] Problem z odpaleniem

Przestrzeń Krakowa


Witam, to moj pierwszy post i od razu z grubej rury.
Otoz moj roverek ma ostatnio dziwne problemy z odpaleniem i obrotami i wskaznikami.

Samochód nabyłem niedawno, zrobilem nim ok 500km bez problemu i po tym przebiegu pojechał na wymiane rozrzadu. Okazalo sie ze przyjechalem na czas bo luzna byla juz rolka i pompa wody przepuszczala plyn chlodniczy. I po wymianie pojawila sie pierwsze oznaka Roverek podczas jazydy na drugi dzien i proby hamowania rozpedzonym pojazdem zaczol zwiekszac obroty, ktore sie zaciely jakby na 1,5 obrotów. Podejrzenie przepustnica zatrzymalem sie ruszylem linka od gazu pod maska niby objaw zniknol.

Po czym pojechalem na wymiane oleju w automatycznej skrzyni biegow i wymiane filtru powietrza.

Po czym tego samego dnia jade i po jakis 100km jako ze nie dokonca umiem uzywac "opcji kick off" w skrzyni wiec ciagle eksperymentowalem jak jest z tym przyspieszeniem. Pedal w dol i ostro przyspiesza potem zaczolem hamowac bo zblizal sie zakret i bylo troche slisko. Zapalila sie kontrola trakcji samochod zgasl i nie moglem go odpalic z dobre 3 min. Po odpaleniu dziala ok. Po 2h czas bylo mu w droge i znowu ten sam problem tym razem odpalil moze po 5min probowania odalalem go na P i na N i probowalem wl i wyl instalacje wl/wyl trakcje i wl/wyl alarm nic nie pomagalo w koncu odpalil z laska jakby wrocil zza swiatow na biegu N. Potem jak odpalil to moglem go gasic i odpalac ile chcialem.

Objawy nie odpalania ustaly na jakis czas wiec zaczolem bardziej przygladac sie jego zachoaniu. Zaczol odpalac na zimnym po nocy spedzonej przed blokiem za pierwszym razem, ALE Po przekreceniu pojawia sie lamka kontroli trakcji i "Low fule" potem znika i odpla za pierwszym razem, cos nie tak jest z obrotami na poczatku sa powzej 1tys - 1,5tys, Wskazówka od stanu paliwa pokazuje prawie min. i pali sie dioda rezerwy i zapal sie na komp. "Low Fule"(pomimo tego ze wiem ze powinien miec jeszcze paliwo bo tydzien temu dostal chyba z 10l benzyny 98 z orlenu ) sygnalizacja gazu tylko mruga przez jakis 1km od ruszenia autem potem przelacza sie na gaz (tez ma jakies 30l gazu na oko tez z orlenu). Po jakis 10km wskazowka poziomu paliwa pokazuje rzeczywisty stan, gasnie rezerwa i jest na poziomie 1/4 poziomu tak jak powinno byc.

Podczas tego ok 2-3km czuc ze do pewnego momentu auto jest ospale i i ma słabsza moc. Potem wskazowka temp. podnosi sie na pozycje pozioma (swoja droga nigdy ine zauwazylem zeby przekroczyla ta magiczna granice przesuwaja sie mocniej w gore) i w momecie jakby powrotu do zywych restartuje sie wskazowka od temp opada do niebieskiego punktu i wraca na srodek caly czas auto pracuje(ale dzieje sie tak przy zwalniu lub postoju) No i obroty spadaja do normalnego stanu czy pomiedzy 700-900 wskazowka od obrotu faluje raz 700 do 900 i w dol. I juz jedzie normalnie zawsze te pierwsze kilka kilometrow jest zagadka potem juz moge odpalac i jezdzic normalnie od czasu do czasu pojawi sie problem z zbyt duzymi obrotami.

Dzis sytuacja taka sama wyruszylem w droge te same objawy. Odpalil normalnie ale:
- trakcja, low fuel, palaca sie rezerwa
- sekwencja zalacza sie po 1km
- obroty zwiekszone nawet na postoju (po dodawanie gazu na N na postoju obroty nie odblokowuja sie tylko sumuja czyli maja wyjsciowo 1,5 zostana na 2000
- silnik ospaly

Jade tak z 1km zalaczyla sie sekwencja rezerwa nadal sie pali, obroty wysokie no i pomyslalem ze sobie go zgadsze i odpale jeszcze raz stojac na swiatlach zresetuje moze pomoze i to byl blad bo chyba z 10 min stalem przed swiatlami i probowalem odpalic i kilka razy probolal ozyc cos sie odpala ale przygasal i ostatecznie udalo sie go uruchomic i ruszyl.

Prosze o jakies sugestje, moze ktos z was mial podobny przypadek albo pomoze mi zdiagnozowac usterke zeby jadac do jakiegos mechanika nie wymienic polowy silnika przy okazji diagnozowania przyczyny.

[ Dodano: Czw Kwi 01, 2010 09:19 ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • adwokat.keep.pl