R600 klamka w drzwiach nie otwiera(la) auta - sluze rada
Przestrzeń Krakowa
Witam,
Wczoraj przestala dzialac klamka zewnetrzna w drzwiach kierowcy.
W sumie dwie godziny pracy:
* boczek drzwi
dwie sruby w raczce, srubka w tylnej czesci, bolec pod lusterkiem,
srubka pod zaslepka w klameczce wewnetrznej, klameczke odpinamy
obracajac plastikowe mocowanie ciegla az wyskoczy i szarpiemy dolna
czesc boczku do siebie) potem uwaga na kable - ten blizej tylu auta
(niebieski, od diody) odpinam, zanim podniose boczek do gory - odginajac
i zagladajac od tylu auta, potem tyl do gory i po skosie odsuwamy do
tylu w gore, odpinamy biala duza wtyczke od lusterek
* nastepnie demontaz klamki
cieglo od zamka do tylu, dwie duze sruby i mala na bialym plastiku
* odpiecie zamka (uwaga - zamek odpina sie w calosci po odkreceniu
klamki, od zewnatrz drzwi, metalowa klamerka w dol, NIE PORYSUJCIE SOBIE
DRZWI -> doradzam naklejenie plasterka na drzwi ponizej klamki).
Potem diagnoza - urwalo plastikowe "ucho-pipek" na klamce, do ktorego
przymocowane jest cieglo.
Nastepnie spora kulka poxiliny - oklejenie tego, co peklo dookola - jest
miejsce na "gluta", ale trzeba sprawdzac klamke przy formowaniu - czy
sie rusza swobodnie - i po zlozeniu wszystko dziala jak nalezy
Aha! Gdyby komus przestal sie obracac zamek w klapie bagaznika
(u mnie tak strasznie zasniedzial, ze zapadki w ogole sie nie
przesuwaly) to polecam:
rozebranie: klamerka, wysuniecie (UWAGA zeby nie powyskakiwaly zapadki),
odpiecie czarnego plastiku (UWAGA - wysuwa sie w bok),
oczyszczenie zapadek i sprezynek, wyplukanie wszystkiego (oczywiscie w
WD40 )
i zlozenie do kupy.
Czas: 1 godzina,
narzedzia: klucz - osemka albo dziesiatka chyba, do odkrecenia zamka.
Doradzam maksymalnie dwa piwa, jesli jest cieplo.
--
Pozdr.
Przemek/Docent - Warszawa-Wawer - docent(maupa)ergobtl.pl
R220 coupe turbo '95 Tahiti Blue 109 kkm
R620SDi '97 British Racing Green 212 kkm