[R420Di 97r] półoś za krótka - wypadła
PrzestrzeĹ Krakowa
Witam, podczas ruszania przy skręconych kołach ukręciła się półoś, po zdemontowaniu okazało się że była ona wcześniej już spawana, więc zakupiłem używaną na allegro i założyłem. Po założeniu samochodem przejechałem ok 4 km i przy maksymalnym skręcie przy dość małej prędkości coś zaczęło strzelać w okolicach skrzyni i samochód przestał ciągnąć. Okazało się że półoś wypadła z przegubu wewnętrznego i zniszczone zostały te 3 pierścienie od przegubu wew na półosi a dokładniej pozostały tylko resztki łożysk igiełkowych. Po fakcie zauważyłem że te pierścienie tylko w połowie mogły być schowane w zewnętrznej obudowie przegubu. Dopiero później zdemontowałem i porównałem półoś z tą starą i zauważyłem że stara była o ok 3 cm dłuższa.
Mam pytanie czy występowały różne modele półosi do tego modelu samochodu z tym silnikiem, czy mam coś nie tak i możliwe jest że ta stara półoś była wydłużona celowo poprzez wspawanie kawałka materiału? Chyba że istnieje taka możliwość że nowo zakupiona półoś jest od jakiegoś zupełnie innego modelu? Jeśli ktoś ma jakieś przydatne informacje w czym problem lub posiada taką półoś i mógł by mi podać jej długość będę bardzo wdzięczny.
[ Dodano: Pią Sty 15, 2010 22:13 ]