[r220sdi] pompa bosch vp37
Przestrzeń Krakowa
witam!
we wczesniejszych postach opisywalem problem z porannym rozruchem. zgodnie z sugestiami forumowiczow i technicznego faq sprawdzone wszystko:
- swiece 3x nowe
- zaplon na cieplym silniku 3,8-4,0
- przekaznik swiec dziala
- napiecie na swiecach przy grzaniu okolo 11v
- zawor zwrotny paliwa zalozony
- pompa przejrzana przez pompiarzy - test ok.
- dawka paliwa 4-5 jednostek
ale co zauwazylismy:
do pompy po lewej idzie konektor oczkowy na ktory podawane jest napiecie po przekreceniu stacyjki.
- na na sucho (sam kluczyk na 2jke) na aku mam 12,70v na konektorze mam juz 10,30v.
- podczas proby rozruchu - napiecie na konektorze pompy spada do 8v.
teoretyzuje ze moze to powodowac zanizenie wydajnosci pompy i zbyt uboga dawke rozruchowa paliwa.
wymyslilismy tez ze mozna doprowadzic drugi plus do pompy grubym kablem np 4kwadrat, w celu zapewnienia pelnego napiecia bez spadkow. pytanie tylko skad podebrac plus ktory bedzie mocny bez strat, a jednoczesnie bedzie odcinany po wyjeciu kluczyka?
prosze o sugestie w tej kwesti.
pozdrawiam