[R 400 96 ] Podłączenie halogenów, instrukcja.
PrzestrzeĹ Krakowa
Przejrzałem forum i nie znalazłem by ktoś się wypowiedział jak podłączyć dokładane halogeny z wykorzystaniem istniejącej instalacji.
Było kilka wzmianek jak to elektryk wykonywał nowe połączenia, kładł kable wsadzał przekaźnik itp.
Otóż wystarczy wykonać jedno połączenie przewodem i dołożone przez nas halogeny świecą.
Na początku musimy się upewnić czy wszystkie elementy składowe instalacji w seryjnym R 400 są.
I tak zaczynamy od sprawdzenia czy są wtyczki do halogenów za zaślepkami, jeśli są to musi być przekaźnik załączający je, bo drugie końce tych przewodów kończą się podstawką przekaźnika.
Przekaźnik znajduje się w konsoli środkowej na dole na wysokości pedałów. Trzeba zanurkować pod konsolę i na wysokości wylotów nawiewu na nogi pasażera oblukać przekaźniki. Powinny być co najmniej trzy: wstrząsowy czarny, żółty od halogenów, zielony od grzania tylnej szyby.
Jeśli jest sprawdzamy dalej, wyjmujemy włącznik tylnych świateł przeciw mgielnych znajdujący się przy zegarach.
Jeżeli do tego włącznika dochodzi osiem przewodów to instalacja jest kompletna i halogeny powinny świecić.
Jeżeli do włącznika dochodzi pięć przewodów to instalacja jest nie kompletna i włącznik jest do tej wersji dla ubogich. Ponieważ włącznik w oryginale jest podwójny oddzielny dla H. przednich i oddzielny dla tylnych.
Ale polak potrafi, żeby załączyć przekaźnik 650 na złączce C37, wystarczy podać napięcie załączające tylne światła przeciwmgielne, na cewkę przekaźnika.
W tym celu należy zlokalizować złącze C67 szare, znajdujące się na skrzynce bezpieczników pod kierownicą.
Wykonać połączenie między stykiem nr 21 a nr 3 w tym złączu oba przewody są koloru RY
czyli czerwono-żółte.
I wszystko gra czyli świeci.
Można się więcej pobawić i wykorzystać drugą zaślepkę do załączania oddzielnie halogenów przednich od świateł tylnych.
Usprawniłeś swojego R według mojej instrukcji naciśnij pomógł.