: Poszukiwany, poszukiwana... grafik komputerowy
PrzestrzeĹ Krakowa
Najpierw dwa słowa wstępu:
Moim hobby (z którym wiążę przyszłość) jest robienie gier komputerowych. Interesują mnie wszystkie ekstremalne gatunki (roguelike, gry przez przeglądarkę, paragrafówki, Sudy, mudy, jRPGi starego typu, itp.) jak i klasyczne (RTS, TBS, TPP, cRPG, itp.)
Jestem programistą o ponad 4 letnim stażu, znam 6 języków programowania (C, C++, C#, PHP, Javascript, Actionscript 2.0) i 5 metajęzyków opisu danych (XML, HTML, XHTML, CSS, INI), znam zasady OOP (Object-Orientated Programing), programowania ekstremalnego.
Niestety, jestem bezsilny gdy przychodzi do tworzenia grafiki. W zespole przyjaciół, zainteresowanych tworzeniem gier znalazł się już concept artist i kompozytor, ale poszukuję kogoś, kto potrafiłby wykonać postać, statek kosmiczny, czy budynek w technice komputerowej (2D/3D)... no i miał trochę czasu wolnego. Tu właśnie zwracam się do wszystkich z was, którzy spełniają te warunki. Jeżeli obsługa programów graficznych jest ci nieobca i dysponujesz czasem wolnym, zapraszam do zespołu :-) Co w zamian? Możesz się skupić na wspaniałym zajęciu jakim jest tworzenie wirtualnych światów, jakie będą zaludniały wkrótce setki graczy! Zajmujemy się tym na zasadach hobbystycznych, więc nie ma problemu z wnoszeniem własnych pomysłów, czy propozycji odnośnie gier, które możemy tworzyć. Jeżeli miałeś, miałaś jakiś pomysł na grę komputerową, a jednocześnie potrafisz wykonać do niej grafikę, jest bardzo prawdopodobne, że w naszym zespole uda się to zrealizować :-)
Dwie sprawy wymagają jeszcze specjalnego zaznaczenia - nie jesteśmy w stanie wykonać nic o rozmiarach extra. To znaczy o Morrowindzie, Oblivionie, czy World of Warcraft można zapomnieć ;) Tym niemniej, jeżeli chodzi o grę zręcznościową, przygodową, logiczną - zapraszamy :-)
Drugą sprawą jest kwestia finansowa. Jesteśmy grupą nieformalną bez źródła finansowania, tym niemniej najbliższy projekt (o nim za chwilkę) planujemy wysłać do wydawcy w USA. Nie wiemy czy zostanie przyjęty, ale gdyby przeszedł przez odsiew byłby to konkretny zysk do podziały dla zespołu. Oczywiście nie oszukujmy się - nikt nam nie zapłaci milionów. Ale są (nawet w Polsce) firmy, które są w stanie się z tego utrzymać :-)
Wiem że w sieci jest wiele ogłoszeń tego typu, dlatego prezentuję krótkie portfolio, żeby było wiadomo że "to jest ktoś, kto zna się na tym co mówi":
+ Golden Dragon: biorę udział w projekcie jako główny programista, mmorpg przez przeglądarkę z ponad 2400 graczami na dzień 25 lipca 2008
+ Dragon screen server: wygaszacz ekranu ze smokiem latającym po pulpicie
+ Siege screen saver: wygaszacz ekranu pokazujący dużą bitwę między siłami zła i dobra
+ Pong: wprawka programistyczna. Pong z wieloma usprawnieniami, m.in. systemem bonusów lub dużą ilością "kulek" na planszy
+ Dragon Destiny: wygaszacz ekranu ze smokami w 3D. (Jeżeli masz jakiekolwiek problemy z odpaleniem ściągnij te dwa pliki: plik1, plik2)
+ 4 miejsce w kategorii uczniowskiej w konkursie na AI na potrzeby gier komputerowych organizowanym przez Politechnikę Gdańską
+ Wiele mniejszych projektów, które nie wypłynęły ostatecznie do sieci:
- "Akaia - Great Hunt": gra paragrafowa/sud której ukończenie zostało odłożone na później
- Prosty roguelike tekstowy: tzw. 48h game, czyli gra napisana w 48 godzin. Nie została wypuszczona w internet ze względu na odkrycie paru błędów, których poprawienie przekroczyłoby ten limit
- "Myths and Legends": wygaszacz ekranu testujący zdolność engine'a do tworzenia dużej ilości prostej geometrii (w tym wypadku - trawy). Ze względu na fakt iż wiele osób zgłosiło mi problemy z programem, nie jest obecnie dostępny do ściągnięcia. Użyty engine uniemożliwia zrobienie screenshotu
- Rachman: arcade'owy shooter 2D z widokiem z boku, anulowany podczas prac
- PhoenixGGArchive: zestaw narzędzi do podstawowego klienta gadu-gadu. W sumie leży odłogiem od kilku lat, ale kiedyś się znów za niego wezmę (;D). W zestawie: narzędzia do archiwum gadu-gadu (konwerter, edytor, wyszukiwarka, narzędzie do przywracania skasowanych wiadomości), narzędzia do listy kontaktów (konwerter, edytor, batch-edytor - np. do zmian ustawień dźwiękowych dla konkretnych osób), narzędzie do odzyskiwania haseł, narzędzie do zmiany właściciela archiwum, narzędzia diagnostyczne (sprawdzające sumy kontrolne)
Co do rzeczonego najbliższego projektu:
W dniu 20 lipca 2008 nasza grupa weszła w porozumienie z zaprzyjaźnionym zespołem G'n'GC. Celem porozumienia jest stworzenie gry TBS (Turn-Based Strategy) w 3D w konwencji S-F. Na chwilę obecną, projekt jest kontynuacją gry Lost Dream opracowywanej przez nas w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Ukończona jest pełna mechanika, mamy też tech-demo 2D, szkice referencyjne i kilka modeli jednostek na potrzeby cut-scenek.