MG TF w polskich salonach
PrzestrzeĹ Krakowa
http://www.ct.com.pl/article/view.asp?path=gs\801&file=mj_1375.xml
"Szybciej niż się spodziewano do polskich salonów MG/Rover (od jesieni
wyłącznym importerem tych samochodów jest Pol-Mot) trafi najnowszy model, MG
TF. Nie dotarł, jak planowano, na Poznań Motor Show, gdzie przewidywano jego
oficjalną premierę. Jednak według importera debiutu rynkowego tego wozu w
Polsce oczekiwać można przed wakacjami.
MG TF zastąpił produkowany przez pięć lat model MG F. Czterometrowe,
dwumiejscowe auto szybko zyskało pochlebne recenzje fachowej prasy, a na
liście sukcesów ma już m.in. tytuł Kabrioletu Roku 2003 oraz bardzo dobre
wyniki w tej grupie pojazdów, uzyskane w testach bezpieczeństwa. Laury
zdążyły już się przełożyć na wyniki sprzedaży. Niebawem dzienna produkcja,
wynosząca dotąd kilkanaście pojazdów ma zostać potrojona. Przewiduje się, że
roczna sprzedaż MG TF wyniesie blisko 10 tysięcy egzemplarzy.
Sylwetką TF wyraźnie nawiązuje do innych aut MG, zachowując cechy typowego,
dwudrzwiowego auta sportowego. Seryjnie wyposażany jest w składany, czarny
dach. Bagażnik ma pojemność 210 l. Przewidziano w ofercie auta z silnikiem
1,8-litrowym (czterocylindrowy, z elektronicznym, wielopunktowym wtryskiem
paliwa) w dwóch wariantach mocy: 136 i 160 KM. Samochód bez względu na motor
standardowo ma m.in. dwie poduszki powietrzne, ABS, wspomaganie kierownicy,
elektrycznie sterowane szyby przednie oraz lusterka, centralny zamek z
pilotem. Różnica w bazowych pakietach wyposażeniowych sprowadza się m.in. do
rozmiaru felg (w MG TF 135 są 15-calowe, w MG TF 160 - o rozmiar większe)
oraz rodzaju tapicerki.
MG TF w wersji 135 kosztuje prawie 24 tys. euro (obecnie w przeliczeniu -
ok. 105 tys. zł), natomiast "stosześćdziesiątka" jest droższa o ok. 3,5 tys.
euro (15,4 tys. zł)."
Pozdrawiam
KMalin.