Kilka objawów pracy silnika-pytania
PrzestrzeĹ Krakowa
Sorry ze dlugie ale krocej sie nie da.
Samochód używany przeze mnie od stanu 65.400km, aktualnie ma przebieg
79.300km. Sprawuje sie bez zarzutu.Do 65.400km jezdzil we Francji, silnik
turbodiesel z intercoollerem,r.prod. XII\'97(przed sprowadzeniem do Polski
stal rok lub nawet wiecej).Po 4-5 tankowaniach (zawsze tankuje full)
zatankowalem ze 3 razy Ultimate na BP (tankuje wylacznie na
BP).Stwierdzilem wieksze zuzycie paliwa, poza tym na postoju wystepowaly
takie objawy jakby ktos naciskal kilkakrotnie gaz i w tym momencie
zaczynal kopcic czarnym dymem(tylko w momencie wyzszych obrotow).W czasie
jazdy tez zdarzalo sie plywanie i jakby dlawienie.Dolalem STP na caly
zbiornik i plywanie ustalo.Teraz obroty sa na obrotomierzu odrobinke pow.
900 i wskazowka na luzie plywa w gore doslownie o 1/4 milimetra.Rozrzad
kompletny wymienilem przy 75.500km.
Na luzie przy wlaczonej klimatyzacji oczywiscie obroty wzrastaja ale za
kazdym razem troche kopci, kiedy wylacze klime kopcenie ustaje.Przy bardzo
ostrym ruszeniu spod swiatel chmura dymu za mna.Oczywiscie przy spokojnym
starcie wogole nie dymi.Poza tym ladnie jezdzi,szybki i zrywny.
I jeszcze jedno - jak sie patrzy na silnik stojac z przodu - po prawej
stronie (dla patrzacego) akumulator,za nim zespol ABS i lekko w lewo
zespol filtra powietrza - obudowa dluga w dol i na jej dole po prawej (pod
akumulatorem) wystaje okragly krociec - u mnie jest otwarty otwor tego
krocca - czy na nim cos powinno byc zalozone?? Jak przystawilem reke to
silnik ciszej pracowal.
Pytanie moze laickie ale nie jestem specjalista w tej dziedzinie.
Dziekuje za udzielenie porad.
Pozdrawiam.
--
Patrick
620SDi
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl