Ford Escort RS2000 Cabriolet 2.0 16v
PrzestrzeĹ Krakowa
Ford Escort RS2000 Cabriolet
Samochód w moim posiadaniu od 2007 roku, kupiłem go od przyjaciela miesiąc po sprowadzeniu do Polski. Seryjnie wyjechał z fabryki jako najmocniejszy Escort Cabrio - w pakiecie XR3i i silnikiem 1.8 16v o mocy 130 koni mechanicznych. Do polski zjechał z przebiegiem 160tyś. Po przyjeździe wykonane zostały drobne poprawki lakiernicze, jednak nie typowe dla Escortów! Jako cabriolet nie wiedzieć czemu Escort trzyma się bardzo przyzwoicie pod względem blacharskim. Lakier na samochodzie to bardzo ładny P9. Posiada jakieś podstawowe wyposażenie takie jak elektryczne lusterka i grzane obydwie szyby, wspomaganie i ABS.. Ale najistotniejszą rzeczą jest historia tego samochodu w moich rękach.
Jako klubowicz Ford Escort Team Polska oraz użytkownik forum Ford Escort Fan Klub dbałem o auto jak najlepiej mogłem.. Jest to mój pierwszy escort. Miał być również ostatnim, oczkiem w głowie pozostawionym na pociechę w latach starości ale cóż, życie szybko zweryfikowało moje zamiary.. Przez okres posiadania tego pojazdu wykonałem szereg napraw i modyfikacji. Auto otrzymało zespół napędowy z Forda Escorta RS2000 - silnik 2.0 16v o mocy 150 koni mechanicznych. W celu polepszenia właściwości jezdnych zostało obniżone za pomocą oryginalnych sprężyn Eibach o 35mm i posadzone na 16" alufelgach firmy Ronal. Za odpowiednie zatrzymanie odpowiadają 4x hamulce tarczowe. Z przodu założone praktycznie nowe tarcze hamulcowe sportowe nawiercane i nacinane w komplecie z klockami ferodo. Wizualnie auto posiada dokładkę przedniego zderzaka z Renault Megane po lifcie oraz maskę z 'garbami' z modelu RS2000. Auto było używane tylko dla przyjemności, na codzien do jazdy zwykłem używać bardziej przyziemnych środków transportu. Auto posiada prawie nowy kompletny rozrząd, tak jak wspomniałem tarcze i klocki oraz nowe wszystkie wymienne części przedniego zawieszenia (tuleje, gumy, łączniki sworznie). W środku przyjemny welur, wygodne fotele z dobrym trzymaniem bocznym - 100% seria, żadnego wieśniaczenia. Autko legitymuje się bardzo dobrymi osiągami (przyspieszenie do 96km/h - 7.3s mierzone profesjonalnym sprzętem - GTech). Prędkość maksymalna jaką udało się osiągnąć to licznikowe 230km/h. Autko naprawde dobrze utrzymane, garażowane. Jedyne co trzeba będzie zrobić to klameczkę od dachu oraz jakie drobniutkie popraweczki.
Do samochodu dorzucam komplet 14" stalowych felg z zimówkami, oryginalną maskę i jeszcze jakieś graty może znajdę.
Zdjęcia pod linkiem: http://www.polskajazda.pl...rd/Escort/81082
Oraz: www.kucik.pl
Dane w pigułce:
Escort 1992 Cabriolet
2.0 16v 150ps
Elektryczne lusterka
Grzane szyby P+T
Tapicerki XR3i
Wizual RS2000
190 000 przebieg samochodu
140 000 przebieg silnika
16" Cossilook
14" zima
Mikoda GT
0-96km/h 7.3s
vmax 230km/h
Cena: 8000zł do negocjacji, może i dość sporej.
kontakt: 511-86-11-36
gg4358111
Warto dodać że Ford Escort Cabrio seryjnie nie wychodził z takim silnikiem, co czyni ten egzemplarz swego rodzaju rarytasowym. W Polsce jeździ takich kilkanaście sztuk.