10 przykazań Diesel-owca
PrzestrzeĹ Krakowa
--1) nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie ze stacji
hipermarketowych i
nie bedziesz lał paliwa które nie wie co to liczba cetanowa. Lej za to
wszystko co czyste, łącznie z opałem , by traktor twój pędził z pociągu
zapałem.
Czystość paliwa czasem ważniejsza ku niechceniu niźli czteropaka zapas
na
tylnim siedzeniu.
2) przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świec żarowych,
rozrusznika i alternatora, a kąt wtrysku u zegarmistrza nastroisz -
wtedy
rozruchów się zimnych nie boisz.
3) czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją
bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno
wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego
traktora.
Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała cisnienie,
bo
gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet
zafastrygujesz.
4) pilnowac będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje
go
niezmiernie a wymiany oleju pilnowac będziesz bardziej niźli wierności
kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w
dieslu
twoim malutka usterka.
Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go
będziesz
tylko na złomie.
5) zimą dodawać będziesz uszlachetniaczy do paliwa aby parafina obca
twojemu
zbiornikowi paliwa była. Zmiarznięta ropa zamarznąć może i wtedy nawet
kopciuch ci nie pomoże.
Depresator ważnym ekwipunkiem w twoim bagażniku , inaczej zamiast
kobiałki
pchać będziesz auto bluźniąc niczym szewc,smyku.
6) dbaj o wtryski w Niuni albowiem zaprawdę odpalanie zimą łatwiejsze
bedzie
a chmura dymu za autobusem twym przejdzie w niepamięć. Wtryski w Niuni
ważniejsze są czasem niźli za panną latanie z gołym kuta..m
7) dbać o szczelnosć przewodów IC będziesz inaczej dopadnie Cię ręka
sprawiedliwego i kopcić fura twa będzie a konie w las pogonią.Momentu
również Ci zabraknie gdy turbina w powietrze pompować zacznie.
filtr powietrza sprawdzać będziesz i wymieniać często, bo zaprawdę
powiadam Ci powietrze nieczyste ograniczy tchnienie traktora twego i
jego
koni.
Filtr powietrza gdy jest porwany , wtedy twój silnik wnet będzie
sfakany,
nie lubi twój traktor syfu w dolocie, staraj się by świezy był zawsze w
klekocie.
9) pilnować bedziesz wymian paska rozrządu niczym minotaur labiryntów
Minosa. Przy wymianie zdobądź dobrego technika, dla którego nieobca
traktorowa technika, bo gdy źle do kupy rozrząd Ci złoży to Cię twój
traktor
za to wybatoży. Stanie w środku lasu w z rysą w silniku a ty mord
popełnisz
na swoim "mechaniku".
10) nie dopuscisz do przegrzania silnika Niuni twej albowiem biada jemu
i
kieszeni twej.
Te przykazania wyryj na pamięć stary i młody, który z traktorem stanąłeś
w
zawody. Choć traktor konstrukcją nazbyt udaną która do czasu może być
świechtaną, to pamiętaj kolego że traktor będzie twym przyjacielem , gdy
będziesz o niego dbał więcej wiele ...
Kochaj zatem TDI`ka, TDCI`ka, JTD`eka,TD`eka i inne wynalazki, które
klekoczą, pan Rudolf miał wszakże myśl złota, ze wyprodukował mostrum,
które
zbudowane z aluminium i stali wszystko co wlejesz zacnie przepali, lecz
dbaj
i chuchaj, smaruj i doglądaj
Powiesz wtedy że diesla nigdy nie zdradzisz, prędzej się od panny swojej
wyprowadzisz.
PS. tekst ten pochodzi z forum diesla na
www.autocentrum.pl
420sdi '99r.
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl